Rýchla cesta dole kopcom je zábava, kým nezistíme, že nám akosi haprujú brzdy. Aby ste počas jazdy neohrozovali seba, ani ostatných naokolo, povieme vám, ako si správne nastaviť brdzy tak, aby svoju úlohu plnili na 100 %.
V-brake
1. Guma na gumičkách by mala mať minimalne 0,6 cm hrúbky. Ak sú podložky opotrebované, vychýlené alebo staré, mali by ste ich vymeniť.
2. Keď sa do brzdových pák dostane špina a nečistoty, budú fungovať horšie. Preto je ideálne ich po každej jazde vyčistiť a predísť ich znehodnoteniu.
3. Brzdové lanká a bowdeny treba tiež pravidelne kontrolovať. Lanká sa môžu časom rozstrapkať či zahrdzavieť. Bowdeny chrániace brzdové lanká sa môžu zlomiť, prípadne zaniesť nečistotami a upchať.
4. Skontrolujte si aj kolesá. Mnohé problémy s brzdami sú spôsobené práve kolesami, ktoré sú poškodené alebo vychýlené.
Kotúčové brzdy
1. Zjazdená brzdová platnička môže poškodiť kotúč. Výmena je nutná pri asi 0,5 mm vrstve brzdovej zmesi.
2. Pri jazde sa môže vykriviť aj samotný kotúč. Prejaví sa to šúchaním alebo cinkaním. Niekedy sa tento problém odstráni samotným jazdením, no pri väčšom pokrivení je nutné kotúč vyrovnať alebo radšej vymeniť.
3. V neposlednom rade si odsledujte chod páčky. Ak je moc mäkká, môže byť zavzdušnená, čo zhoršuje brzdné vlastnosti a mali by ste ich dať pozrieť v servise.
Pozrite si tiež náš návod, ako si vymeniť brdzové platničky na kotúčových brzdách.
Ako často kontrolovať brzdy?
Zbežnú kontrolu bŕzd stihnete pred každou jazdou. Uistite sa, že brzdové komponenty sú v správnej polohe a v dobrom technickom stave.
Okrem toho by vaše brzdy mal aspoň čas od času kontrolovať aj skúsený mechanik, ktorý odhalí i drobné problémy a dá brzdu do perfektného stavu. Pre príležitostného cyklistu je takáto kontrola namieste každých 6 mesiacov. Ak jazdíte veľa, kontrolu bŕzd by ste mali absolvovať častejšie.
Bohatý výber bŕzd a ďalších súčiastok nájdete v našom e-shope. Ak ste u nás nenašli čo ste hľadali, neváhajte nás kontaktovať a určite nájdeme spoločné riešenie.